Salgsbetingelser

Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra www.solsidenspa.no til forbrukere. 

Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettlover og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no.

Partene

Selger er Solsiden Spa og Velværesenter AS, Beddingen 10, 7042 Trondheim Norge.  post@solsidenspa.no, Telefon: 73 83 36 00, Organisasjonsnummer: 985916306, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. 

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen. 

Pris 

Alle priser som er oppgitt er inklusive merverdiavgift. Ved nettkjøp vises den totale kostnaden inklusivt leveringskostnader, før bestillingen er gjennomført.

Vi tar forbehold om prisendringer fra våre leverandører og/eller valutaendringer. Innholdet på nettsiden kan endres av selger uten forvarsel.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. 

Betalingen 

Kjøper kan velge å betale med kredittkort, debetkort, PayPal eller Vipps. Beløpet belastes ved fullføring av kjøpet. 

Levering 

Kjøperen kan velge levering med Bring Pakke i Postkassen og Bring Pakke til Hentested eller Klikk & Hent.  Din bestilling pakkes normalt innen 24 timer på hverdager og sendes deretter til valgt speditør. Forsendelser tar normalt 1-7 virkedager (ikke inkludert helg og helligdager). 

Bring Pakke i Posten 

Bring leverer pakker på opptil 5 kg rett hjem i din postkasse med postbud. Pakker som er for store til å leveres i din postkasse, vil bli levert til ditt nærmeste utleveringssted, og kjøper vil motta melding fra Posten om dette. 

Fri Frakt over 400 NOK.

Fraktkostnad 75 NOK om ordreverdien er under 400 NOK. 

Bring Pakke til Hentested 

Bring leveres pakken din til ønsket utleveringssted. Dette kan være nærmeste nærbutikk, pakkeboks eller postkontor. Når pakken er klar til henting vil du motta en SMS eller e-post med hentekode. 

Fri Frakt over 400 NOK.

Fraktkostnad 75 NOK om ordreverdien er under 400 NOK. 

Klikk & Hent Solsiden Spa avd. Solsiden Kjøpesenter, 2.etg. 

Med Klikk & Hent kan kjøper enkelt kjøpe det man ønsker på solsidenspa.no og hente bestillingen på vår avdeling Solsiden Kjøpesenter, 2.etg 7011 Trondheim. Varen(e) pakkes innen 24 timer på hverdager. Kjøper mottar en hentemelding på SMS så fort ordren er pakket og klar for henting. 

Varen(e) må hentes innen 7 virkedager med mindre annet er avtalt. 

Om kjøper ikke henter pakken blir selger nødt til å belaste kjøper for returfrakt og for eventuell ny forsendelse. 

Selger tar forbehold mot feil, skrive- eller trykkfeil, prisendringer og utsolgte varer. Innholdet på nettsiden kan endres av selger uten forvarsel. Selger kan ensidig endre, slette eller avise ordre. Dette gjelder selv om en kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. 

Risikoen for varen 

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. 

Angrerett

Kjøper er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen varen mottas av kjøper. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag eller helligdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding om bruk om angreretter er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er gjort gjeldende, og meldingen må skje skriftlig via angrerettskjema, e-post eller brev. 

Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for et uåpnet, ubrukt og uskadet produkt. Angreretten kan ikke gjøres gjeldende ved levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur og der forseglingen er blitt brutt etter levering.  

Ved retur står kjøper for risikoen, derfor er det viktig at varen ikke kan komme til skade under transporten. Ta alltid vare på kopi av kvittering på innlevert retur da kjøper står ansvarlig for at den kommer frem til selger. 

Selger krediterer varen, minus frakt, innen 14 dager fra varen ankommer selger. Kjøper må selv stå for returkostnadene. 

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene enten holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag eller kreve avtalen hevet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Reklamasjon må skje skriftlig via e-post eller brev. 

Som hovedregel har selger krav på å foreta to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selger bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendig for å avdekke om det foreligger en mangel, dersom vi har gjort deg oppmerksom på at du selv må dekke slike kostander. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen utover det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene. 

Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, ved reklamasjon, feil og mangler får kjøper dekket eventuelle fraktkostander. Hvis kjøper vil benytte reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må henvendelsen være skriftlig via e-post eller brev. 

Personopplysninger

Vi gir hverken nå eller i fremtiden ut informasjon om individuelle besøk på nettsiden eller personlige opplysninger vi har fått fra deg, som navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer. 

Kundens personlige data blir behandlet konfidensielt uansett om det er spesifikt bedt om eller ikke. Vi bruker personopplysningene dine kun til å oppfylle vår avtale. 

Konfliktløsning 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 8 og 9. Partene skal forsøke og løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon: 23 40 06 00 eller ved www.forbrukertilsynet.no